Traffic Kerajaan Arep

Domo-kun Cute

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, 4 April 2011

Al-Fatihah...

MUAR-
Jam tepat menunjukkan pukul 7.55 pm,.
'arghhh,..aq lom solat maghrib lg,..mcm ne leyh trlupe ni,..
bergegas aq pegi amek wudhu'..
baru nk solat,.
fon aq berbunyi,..aq d'gempar kn dgn sbuah teks pesanan ringkas dari
Azuan Harun dan syahmi rafi,.teman skola lme aq,..
brbunyi,..

"Al-fatihah kepada Muhd Zahirudin bin Mahmud (abg enal mahmud)
yg telah kembali ke rahmatullah pada pukul 5ptg pd 2.4.2011 disebabkan
demam panas..Al-Fatihah..
"


Ya Allah,..Din,..Din da xde...

inna lillah wa inna 'ilayhi raji'un
tergamam dan kaku aq seketika,..sambil mengucap panjang,.
aq mensedekah kn al-fatihah ke atas roh arwah rakan seperjuangan aq yg masih muda..
namun telah kembali ke rahmatullah,..

La ilaha ilallah...
baru minggu lepas aq berbual dgn arwah,.
xsangka tuhan lebih menyayanginya,..
sebak di dada kutahan,..
mmg arwah dulu baik org nye,..tegas,. namun msih bertimbangrasa,..

terkenang aq mse skolah dlu,.seronok berbual dgn arwah,.
kalau g kedai dia,.dia lah yg akan layan pelanggan,.
stiap kali aq balik kmpung,.
msti die tegur aq,.
"baru balik rep?..camner skola?..ok?.."
kadang2 dy cakap,..
"waaaa...hero kite da balik kmpung laa.."
sebak bila tekenang kn arwah,..


Jam 2.38 ptg,..
Ya Allah,..aq da terlambat!...
aq nk g melawat rumah Arwah,..
siap2 aq mandi,..kemas brg2,..
balik kmpung,..sampai je kat Sg.mati,.
aq bergegas balik ke taman,..
semua sudah berjalan lancar,..
Arwah dah selamat disemadikan di tanah perkuburan islam bukit kangkar..

Ya Allah,..
aq xsempat nk melawat arwah,..
xsempat nk beri penghormatan terakhir,..
Allah,..
sekali lg aq rse terkilan,..

Ya Allah,..kau tempatkn lah Sahabat ku Muhd Zahirudin bin Mahmud di tempat org2
yang beriman,.di tempat2 org yg kau kasihi,..
jgn lah kau seksa dia ya allah,..
amin,..


Al-Fatihah Buat Muhd Zahirudin bin Mahmud...


PS//: Kepada yg mengenali,..bekas pelajar SK Abdullah dn SKMTMI..
Halal kan lah segala hutang arwah dan Maafkan lah segala salah silap arwah yg di lakukan xkira secara sengaja mahupun tidak sengaja,..

1 comment:

  1. sedih nyew bcew cita arep..:'(
    mst arep rsew glew an ..
    t xd 0wg nk ckp her0 kmpg da blik..
    em..
    xsgke pn arwah din pergi..
    al fatihah buat arwah din..
    sm0ga dterima aml ibdat nyew & dtmpt an dsisi
    allah s.w.t
    amin..

    ReplyDelete